Symbol USOS6420-00H30-0SA-0159
SymbolNie ustawiony
Rekomendacjazdany egzamin CAE lub 90-120 godzin zajęć na poziomie C1
Liczba godzin2
Językangielski
PoziomC2
RodzajOgólny
TytułJęzyk angielski - przygotowanie do CPE, część A
Prowadzącymgr Przybyła Bożena (bozena.przybyla@pw.edu.pl)
Dzień 1poniedziałek, godz. 10:15-11:45, Teren Główny
Dzień 2
Opis lektoratu (tematyka)

CEL: rozwój znajomości języka na poziomie C2 zgodnie z Europejskim Opisem Kształcenia Językowego w zakresie języka ogólnego

TEMATY: zmiany i innowacje; nasze oczekiwania wobec przyszłości; co ma wpływ na nasze zachowanie; jedzenie jako kultorowy rytuał; konsumpcyjne społeczeństwo

POZIOM: C2

Lektorat czterosemestralny

Powtórzenie lektoratu

Minimalny wymagany poziom studenta: C1 (zapraszam studentów po zdaniu CAE lub odbyciu co najmniej 120 godz. na poziomie CAE / C1 w SJO lub poza nim)

Podręcznik: Objective Proficiency - new edition; wydawnictwo Cambridge University Press

Zaliczenie na podstawie: obecności na zajęciach, pracy na zajęciach, wypowiedzi ustnych, testu końcowego, prac domowych, ćwiczeń na platformie Moodle

12 tematów zajęć

1. Wprowadzenie do formatu egzaminu CPE.
2. Rozdział 1 - zmiany (trendy w przeszłości oraz przyszłości)
3. Rozdział 1 - streszczanie tekstów
4. Rozdział 2 - czasy przyszłe
5. Rozdział 2 - oczekiwania na przyszłość i ambicje 
6. Rozdział 3 - okresy warunkowe
7. Rozdział 3 - parafrazowanie
8. Rozdział 4 - czasy przeszłe
9. Rozdział 4 - związki frazeologiczne oraz idiomy związane z jedzeniem
10. Rozdział 5 - phrasal verbs oraz idiomy związane z konsumpcyjnym stylem życia
11. Rozdział 5 - praca z 2 tekstami - streszczanie i parafrazowanie
12. Przygotowanie do części ustnej egzaminu CPE.

Cele (czego student się nauczy)

Umiejętność czytania: rozumieć spójność tekstu i jego cech takich jak egzemplifikacja, porównanie i odniesienie; zidentyfikować ton, cel, główną ideę i implikacje wynikając ez tekstu
Umiejętność słuchania:  zidentyfikować postawy i opinie prelegentów; zidentyfikować istotę i główne punkty oraz zinterpretować kontekst
Umiejętność pisania: przeformułować zdania, podsumować i ocenić teksty pisane; napisać dobrze zorganizowany, spójny raport; przedstawić pisemną opinię na różne tematy
Umiejętność mówienia: wyrażać opinie na różne tematy w spójny sposób; przygotować krótką prezentację na zadany temat; skutecznie uczestniczyć w dyskusji

Kryteria zaliczenia i oceny

- 50% oceny końcowej to test końcowy (czytanie: 15 pkt; słuchanie 15 pkt, gramatyka i słownictwo - 30 pkt, pisanie - 20 pkt; mówienie 20 pkt)
- pozostałe 50% oceny końcowej to samodzielna praca (zadania do wykonania na platformie e-PW), obecność za zajęciach oraz aktywne uczestnictwo w dyskusji z nauczycielem oraz pozostałymi uczestnikami kursu

Bibliografia (podręcznik/materiały)

"Objective Proficiency" Second Edition (for revised exam from March 2013); książka i ćwiczenia; rozdziały 11 – 15
 

Symbol USOS6420-00H30-0SA-0159
SymbolNie ustawiony
Recommendationzdany egzamin CAE lub 90-120 godzin zajęć na poziomie C1
Number of hours 2
LanguageEnglish
LevelC2
Course typeOgólny
Course titleCPE exam preparation, part A
Course teachermgr Przybyła Bożena (bozena.przybyla@pw.edu.pl)
Day 1Monday, 10:15-11:45, Teren Główny
Day 2
Course description

Objectives: general language skills development at C2 level in accordance with the Common European Framework of Reference for Languages

Topics: change and innovation; our expectations of the future; what influences our behaviour; food as cultural ritual; the consumer society

Level: C2

Four semester course.

Repeated course.

Prerequisites: minimal participant level required: C1 (students with a CAE certificate or these who completed at least 120 hours of a CAE / C1 course at SJO or outside welcome)

Textbook required: Objective Proficiency - new edition; published by Cambridge University Press

A pass depends on in-class presence, participation, end-of-term test, homework and work on Moodle platform

12 class topics

1. introduction to the CPE format
2. unit 1 - changes (past and future trends)
3. unit 1 - summarising 2 texts
4. unit 2 - future tenses
5. unit 2 - expectations and ambitions for the future
6. unit 3 - conditionals
7. unit 3 - paraphrasing
8. unit 4 - future tenses
9. unit 4 - food collocations and idiomatic expressions
10. unit 5 - phrasal verbs and idiomatic expressions relating to consumerism
11. unit 5 - working with 2 texts - summarising and paraphrasing
12. oral CPE practice

Aims

Reading skills: understand the coherence of the text and text features such as exemplification, comparison and reference; identify tone, purpose, main idea and implication
Listening skills: identify attitudes and opinions of the speakers; identify gist and main points and interpret the context
Writing skills: reformulate sentences, summarise and evaluate written texts; write a well-organised, coherent report; give opinion on a range of subjects in writing
Speaking skills: give opinion on a range of subject in a coherent and cohesive way; prepare a short presentation on a given topic; participate effectively in a  discussion

Assessment criteria

- the final test constitutes 50% of the final grade (reading: 15 pkt; listening 15 pkt, use of English - 30 pkt, writing - 20 pkt; speaking 20 pkt)
- individual work (tasks to do on e-PW platform), attendance and active participation in discussions with the teacher and other course particpants constitute the remaining 50% of the final grade

Course materials

"Objective Proficiency" Second Edition (for revised exam from March 2013); both student's book and workbook; units 11 – 15